Winkelinrichting formuleconcept Briljant geeft PLUS flinke boost
Opdrachtgever: PLUS Supermarkten
Briljant concept zorgt voor omzetstijging
In 2010 opende de eerste PLUS Briljant supermarkt haar deuren. Het formuleconcept dat is gebouwd op de merkwaarden Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord brengt al vijf jaar meer onderscheidend vermogen, meer tevreden klanten en meer omzet. De winkels zijn warmer en meer uitnodigend geworden voor de klant, daarnaast is er meer ruimte om vers toe te voegen. De omzet van de gemiddelde naar het formuleconcept Briljant omgebouwde winkel stijgt met 10 procent en in klantonderzoek scoort Briljant steevast significant hoger dan nog niet omgebouwde winkels. Twee derde van de winkels is omgebouwd en de rest volgt uiterlijk in 2016.
Ombouw en inrichting PLUS winkels volgens plan
Blomsma Print & Sign is door PLUS verkozen tot partner om dit formuleconcept in de winkels te realiseren. Doorslaggevende factoren zijn daarin de ervaring in retail, schaalgrootte in capaciteit en logistieke fulfilment van de Blomsma Groep. Zodoende worden nieuwe winkels in korte tijd voorzien van nieuwe buitensigning, gevelreclame en instore coperate communicatie. PLUS supermarkten in Ijzendijke, Halsteren, Elspeet, Hilversum, Balk, Arnhem en Rotterdam werden door Blomsma Print & Sign voorzien van de nieuwste Briljant communicatie uitgangspunten. Ook voor 2015 staan nog veel winkels op de planning om te worden omgebouwd naar Briljant.