Primeur 3M carwrapfolie op trucks Plastic Omnium

Opdrachtgever: Plastic Omnium BV

Plastic Omnium is een grootmacht  op het gebied van duurzame afvalinzamelingssystemen. De multinational produceert o.a. vuilcontainers en compostbakken in alle soorten en maten, voor zowel particulieren, bedrijven als overheidsinstanties. Begin 2014 ging het Franse Plastic Omnium samen met het Nederlandse SULO, destijds al een goede klant van Blomsma. Zodoende kwam Plastic Omnium ook bij Blomsma Print & Sign terecht om een tweetal overgenomen kraanwagens te voorzien van nieuwe huisstijlbestickering. De kraanwagens waren oorspronkelijk uitgevoerd in een oranje met bruine kleurstelling. Dat “botste” met het frisse groen van het logo. Zodoende bood Blomsma Print & Sign aan om beide kraanwagens volledig te wrappen in een witte kleurstelling en daarna te voorzien van de logo’s.

Om de metamorfose te bewerkstelligen werden beide kraanwagens volledig “ingepakt” met de nieuwste 3M 1380 carwrapfolie. Blomsma Print & Sign had daarmee de primeur met het inzetten van de 3M folie voor klanten, na een aantal succesvolle “fieldtests”. Belangrijke overwegingen in de keuze voor dit materiaal waren de zeer goede hechting én de volledige dekking op de ondergrond. Zodoende zou ook de bruine band op de wagens niet meer zichtbaar zijn. Dankzij de goede resultaten met de folie konden beide wagens in een zeer korte tijd en met een langdurige garantie op kwaliteit worden omgekleurd. Met de nieuwe bestickering zijn de kraanwagens van Plastic Omnium direct herkenbaar op en langs de wegen.

De naam Plastic Omnium is wereldwijd bekend. In 27 landen, verdeeld over 4 continenten heeft Plastic Omnium 96 vestigingen, waar in totaal 20.000 mensen werken. De Plastic Omnium Groep is onderverdeeld in Plastic Omnium Automotive en Plastic Omnium Environment. In beide markten is Plastic Omnium Europees marktleider.