Itasha promotiebestickering Opel Agila

Opdrachtgever: Opel van den Burg Zoetermeer

Autodealer Opel van den Burg wilde onlangs door middel van een bijzondere “sales promotion” actie binnen de lokale markt extra aandacht genereren voor de Opel Agila.
Daarvoor benaderde de Opel-dealer Blomsma Print & Sign om mee te denken in een opvallende bestickering voor een parelmoer witte demoauto.

Vanuit Blomsma is het voorstel gekomen om aan te haken bij een Japanse rage om auto’s te voorzien van bekende (Japanse)cartoonfiguren. Deze rage -ook wel “Itasha” genoemd- neemt in ook Europa met name onder het jongere publiek snel toe in populariteit. De Itasha bestickering van de Agila sluit direct aan bij het vooruitstrevende beleid van Opel van den Burg. Door deze actie wil de dealer inspelen op de trends binnen haar doelgroep.

Het idee is erg positief ontvangen door Opel van den Burg en resulteerde in een prachtige promotiebestickering die in transparant zelfklevend vinyl is uitgevoerd. Het parelmoereffect van de onderliggende laklaag is daardoor ook goed zichtbaar in de aangebrachte afbeelding.