Blow-up verpakkingen voor Unilever Benelux

Opdrachtgever: Unilever Benelux

Unilever is een van grootste producenten van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging ter wereld. De multinational met een jaarlijkse miljardenomzet heeft haar internationale hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam. Recent kreeg Rotterdam opnieuw de eer een internationaal belangrijke vestiging van één van ‘s werelds grootste bedrijven te mogen verwelkomen. Eind 2013 opende Unilever op het Weena haar Europese Marketing & Innovation hub, een brand experience centre waar alle topmerken van Unilever uitgebreid worden gedemonstreerd. Zo bevat de locatie een Rexona fitnessruimte, een Lipton-Ice plein, een Zwitsal “curve” en een compleet ingerichte Unilever-supermarkt.

Voor de opening van het pand kreeg Blomsma Print & Sign de opdracht om een aantal topproducten van diverse Unilever merken te produceren op XXL formaat. Deze zogenoemde ‘blow-up’ verpakkingen werden verspreid in het pand geplaatst rondom de entree. Zo krijgen bezoekers binnen en buiten direct een indruk van wat Unilever zoal maakt. Het betreft productverpakkingen van o.a. PersilDoveKnorrLipton en Cornetto. De indrukwekkende blowups werden door Blomsma Print & Sign voorzien van full color ‘etiketten’ die niet van echt te onderscheiden zijn. Naast de productie en montage van de productdemo’s verzorgde Blomsma ook de grafische opmaak door real-time foto’s op te blazen naar het gewenste formaat.  Jan van den Berg, contactpersoon bij Unilever: “we zijn erg blij met het resultaat en de geleverde kwaliteit van Blomsma”.