Abri omgetoverd tot immense 3D-ovens voor Ratatouille attractie

Ratatouille komt tot leven in abri’s

Afgelopen dinsdag pakte Exterion Media groots uit met een gloednieuwe spectaculaire campagne ter promotie van Disneyland Paris’ nieuwste attractie “Ratatouille: The Adventure”, gebaseerd op de gelijknamige Disney∙Pixar film ‘Ratatouille’. Twee abri’s, één in Rotterdam en één in Tilburg, zijn compleet omgetoverd tot immense 3D-ovens inclusief een fornuis, pannen op het dak, een vers afgebakken baguette-bank én de overheerlijke geur van vers appelgebak. Dinsdag werd het officiële startsein gegeven voor de campagne, die nog tot 1 juli 2014 loopt.

Van ‘standaard’ abri tot sensationele 3D-oven

In de nacht van maandag op dinsdag ondergingen zowel de abri op de Coolsingel in Rotterdam als de abri op de Spoorlaan in Tilburg een ware metamorfose en werden omgebouwd tot enorme 3D-ovens. Met een fornuis en pannen op het dak zijn de abri’s echte eyecatchers. Ook de geur van vers appelgebak die uit de abri’s opstijgt geeft een extra dimensie aan het geheel. Met de toevoeging van deze nieuwste technologie die geur mogelijk maakt, wanen bezoekers zich volledig in de wereld van de culinair onderlegde rat Rémy, die de hoofdrol vervult in “Ratatouille: The Adventure”.

Uitdagende productie

Voor de productie en de montage van de spectaculaire abri’s is Blomsma Print & Sign ingeschakeld door Exterion Media. Bij het realiseren van het ontwerp was de grootste uitdaging om het fornuis, de potten, pannen en zelfs een levensgroot stokbrood in 3D te maken. Ook om de montage in één nacht af te ronden (om zodoende reizigers zo min mogelijk te hinderen) was een harde voorwaarde. De gehele productie van de prints en montage van de blow-ups is door Blomsma met eigen mensen en in eigen huis gerealiseerd. Voor alle partijen een bijzonder mooi project om trots op te zijn!