crossmedia communicate

CrossMedia

CrossMedia campagnes

Crossmedia campagnes zijn marketing campagnes waarbij verschillende media gezamenlijk worden ingezet om uw doelgroep optimaal te bereiken. Goede CrossMedia campagnes genereren een veel hogere respons dan traditionele direct mail-campagnes. Bovendien is de response goed meetbaar. Speciaal voor CrossMedia campagnes benutten wij onze webapplicatie PrintMedia Assist. Hiermee ontwikkelen wij samen met u, effectieve crossmediale campagnes waarbij responsmeting richting kan geven aan de besteding van uw marketingbudget.

Wat zijn de voordelen van een CrossMedia campagne?

  • Boodschap kan worden gepersonaliseerd op ontvanger.
  • Real-time inzage in het verloop en respons.
  • Ontvanger kan direct reageren.
  • Direct inzage respons.
  • Digitaal drukwerk koppelen aan persoonlijke landingspagina.
  • Verrijken van uw klantdatabase.
  • Directe follow-up.
  • Betere klantenbinding

Persoonlijke landingspagina (PURL)

In een marketingcampagne verwijst een URL vaak naar een landingspagina. Dit is een pagina waarop de ontvanger direct terecht komt voor meer informatie over de mailing. Dit is bijvoorbeeld een product, aanbieding of marktonderzoek. Indien we deze landingspagina personaliseren en informatie over het profiel van de ontvanger integreren, dan noemen we het een Persoonlijke URL (PURL) of persoonlijke landingspagina. Voorbeeld PURL: www.blomsma.nl/henkdevries Voor een mailing is er altijd een database nodig. Een persoonlijke landingspagina kan een slimme manier zijn om meer informatie van uw respondent te vergaren wanneer u deze niet heeft of dat we deze nodig hebben voor het vervolg van uw campagne.

Persoonlijke QR-code

Om op een persoonlijke pagina te “landen” dient de respondent zijn PURL aan te geven in zijn webbrowser. Vanuit vertrouwelijk oogpunt kan een PURL vaak een ingewikkelde code zijn om andere mensen niet op deze landingspagina te laten landen. Het is ook mogelijk om een PURL te versleutelen in een QR code (Quick Response). Na het inscannen van deze QR code met een smartphone of tablet komt de respondent op zijn persoonlijke landingspagina.